EUROCUP PRAHA 2005

Poslední bodovaná akce o pohár ACES ČR a zároveň soutěž zařazená do seriálu EUROCUP se konala tuto sobotu 17.09.2005. Piloti se měli sjet v kempu Jordán v Odolené vodě, bohužel deštivé počasí odradilo většinu nadšenců od večerního promoklého táboráku. Naštěstí kolem 23h přestalo pršet a tak se alespoň chvilku dalo poplkat mimo deštníky. Pivko a špekáčky chutnaly i v dešti. Dokonce přijel do Odolené vody i Gert Konig, počasí ho však zahnalo do auta moc brzy. Táboráku se tak zúčastnili Karlové Lutzové, Martin Trč, Rampa, Orion, Béda, Pulec, Senohábci, pár dalších a já. Místní kemp oplýval teplou vodou, rybníčkem, a také několika pokoji, ve kterých jsme přenocovali. 

 Ráno bylo pro některé piloty velmi krušné, protože bečka byla přeci jen konstruována na větší počet leteckého personálu. Teplá sprcha, kafíčko od Barbarů a kuřecí stehýnko z domova malinko popravilo ráno a mohli jsme se začít přesouvat na firemní letiště AERO VODOCHODY, kde byl vstup kontrolován ochrankou a tak se na plochu dostali opravdu jen registrovaní účastníci. Naše malá skupina z Odolené vody žasla, na ploše bylo již zaparkováno takových 18 aut, a někteří piloti již rozháněli mraky svými bojovými stroji. 

Jirka Senohrábek se svoji sqvadrou rozehráli nádhernou partii. Lítalo se pohodově a roztahaně po celé obloze. Díky šedým mrakům byl každý model špatně identifikovatelný a tak svištěly vzduchem hlášky "POLEŤTE BLÍŽ, NEMÁM DALEKOHLED" Karla Lutze, nebo "KURŇA, ANI NEVÍM KAM LETÍM", a taky "SEJMĚTĚ FLAKEM TY POTVORY CO LÍTAJ VÝŠKOVÝ KRYTÍ". Bohužel někteří piloti poslechli a opravdu přilétli blíže. Bohužel proto, že cestou z výšin a dálek prolétli mým Hurricanem. Jak mi říkal Petr Hakl, špatně jsem to slepil, jinak by šel k zemi i protivník, ale takhle alespoň jedno letadlo z killu pokračovalo v letu. Druhé kolo bylo velmi podobné tomu prvnímu, nikomu se nechtělo moc blízko, a daleko zas nebylo vidět stuhu. Sekali opravdu jen machři. Co se dělo ve třetím kole si moc nepamatuju, protože jsem opravoval šrám v křídle způsobený lehkým dotekem s cizím modelem po odpískání druhého kola. Také Jarda Martének měl podobnou náplň práce mezi koly. Jeho celobalsový Typhoon potřeboval servisáky skoro po každém doteku se zemí, ale Jarda nezahálel a vždy ho dal dokupy. Hrábek Sqvadron asi atakoval projíždějící obrněnou divizi s protiletadlovýma konónama... jinak si nedokážu vysvětlit tolik zlomených křídel. Prostě srandy jsme si užívali plnými hrstmi polepenými sekundovým lepidlem a epoxidem. Není divu, že gulášek přišel k duhu právě včas. Někdy ve třetím kole se strhla průtrž mračen a všechna výbava putovala do hangáru (vojenského stanu), kde byla vyhlášena tombola o věcné ceny. Déšť přestal bubnovat do našich helem a tak se hnedle pokračovalo v boji. To co bylo před deštěm špatně vidět, se najednou zdálo jasnější. Obloha opravdu změnila barvu a tak se bojovalo urputněji, o čemž svědčí i srážka 4modelů téměř v jednom bodě. 

Finále bylo malinko rozšířeno - na 11 pilotů. Myslel jsem, že to bude metelice balsy a serv, ale opak byl pravdou, NIKDO, ANO, NIKDO, se nesrazil a kolik modelů šlo do finále, tolik jich i přistálo. Piloti, mechanici i rozhodčí sledovali tu melu velmi pozorně, a řeknu Vám, po celých 7 minut jsem měl otevřenou hubu, helmu až na temeni a vyplazený jazyk. Bylo to SUPER, řekl bych vrchol pilotáži společně s chladnou hlavou a varem krve dohromady...kdo tohle nezažil, nepochopí o čem AIRCOMBAT je.....  
                                                                                                                  Milan Bezstarosti.

 

Photo Number 1 Photo Number 2 Photo Number 3 Photo Number 4 Photo Number 5 Photo Number 6
Photo Number 7 Photo Number 8 Photo Number 9 Photo Number 10 Photo Number 11 Photo Number 12
Photo Number 13 Photo Number 14 Photo Number 15 Photo Number 16 Photo Number 17 Photo Number 18
Photo Number 19 Photo Number 20 Photo Number 21 Photo Number 22 Photo Number 23 Photo Number 24
Photo Number 25 Photo Number 26 Photo Number 27 Photo Number 28 Photo Number 29 Photo Number 30
Photo Number 31 Photo Number 32 Photo Number 33 Photo Number 34 Photo Number 35 Photo Number 36
Photo Number 37 Photo Number 38 Photo Number 39 Photo Number 40 Photo Number 41 Photo Number 42
Photo Number 43 Photo Number 44 Photo Number 45 Photo Number 46 Photo Number 47 Photo Number 48
Photo Number 49 Photo Number 50 Photo Number 51 Photo Number 52 Photo Number 53 Photo Number 54
Photo Number 55

Created with Web Album Generator